054-2132584 dorbnot@gmail.com
בחרו עמוד

קרה לכם פעם שהתחלתם לכתוב בלוג או לשלוח מסרים לרשימת תפוצה ואז, אחרי הפוסט הרביעי או אולי החמישי פתאום לא היה לכם יותר מה לכתוב?

קוראים לזה "מחסום כתיבה" / "אימת הדף הריק / המסך הכחול" ובטח יש לזה עוד כמה שמות אבל איך שלא נקרא לזה –  זה כאן, זה קיים ולדעתי יש מצב שזה גורם המוות מספר אחד של בלוגים במאה ה-21.

אה כן, זה קרה לי גם. השבוע. וזה היה לי מאוד לא קל ואם להיות עדינה – בואו נגיד שאני מקווה שזה לא יצא יותר מדי על הילדים.

אבל בגלל שאנחנו כאן בפוסט מקצועי על תוכן ומיצינו כבר את עניין הצגת הבעיה וההזדהות עכשיו צריך לעבור לשלב הפתרונות.

 אז זהו שלא בדיוק.

כלומר כן, מיד אשתף אתכם בעצות ורעיונות שעבדו לי (עובדה – יש פוסט חדש) אבל אני לא הולכת להבטיח כאן איזה נוסחא סודית שתחולל עבורכם בלי כל מאמץ פוסטים מפילי לסתות בקצב של אחת לשבוע. כי תוכן טוב זו עבודה.

אוקיי, אז איך תוקפים את הדבר הזה שנקרא "אין לי מה לכתוב"?

במלחמה, כמו במלחמה, הכי טוב לתקוף מכמה חזיתות:

1. חזית הכלים. בגדול מאוד התשובה לשאלה "על מה לכתוב" היא תמיד אותה תשובה "על כל מה שמעניין את הלקוחות שלכם". ואת זה כנראה אף מאמר מסוג  "722 רעיונות לבלוג שהלקוחות שלך לא יפסיקו לדבר עליו" לא יגיד לכם. אבל, מה שכן, רוב המאמרים בסגנון הזה נותנים בעיקר שלושה סוגים של כלים שבאמת יכולים לעזור לכם, לי ולכולנו להגיע לרעיונות האלו.

·         הסוג הראשון הוא כלים אינטרנטיים שעוזרים להבין על מה הלקוחות שלנו אוהבים לדבר. אני (עדיין) לא מומחית בנושא אבל חלק גדול מהם נקראים "Google …משהו  /alert/ insights" ואחרי שמתיידדים איתם הם באמת יודעים להגיד מה המילים והביטויים החמים ביותר בתחום שלכם.  ועם זה כבר אפשר לפחות להתחיל לעבוד.

·         הסוג השני של הכלים הוא רשימות של נושאים שאפשר לפתח אותם לפוסטים – זה עדיין לא פתרון שמשחרר אותנו מהצורך לחשוב אבל הוא לפחות שולח אותנו לדרך עם רעיונות מצויינים  לנושאים החל ממאמרים מקצועיים ש"עשו לנו את זה", סיפורי הצלחה של לקוחות, מענה להתנגדויות של לקוחות, דילמות מקצועיות ואיך פתרנו אותם ועוד ועוד.

·         הסוג השלישי בקטיגורית הכלים הוא עצות ורעיונות הנוגעים למחזור תוכן. כבר אמרתי לא מזמן ש Content  Curation זה הכי 2012 וזה לא רק בגלל שכמה כבר אפשר לחדש אלא בעיקר בגלל שבדר"כ אנחנו חייבים להחשף למסר כמה פעמים עד שהוא באמת "יחלחל" ובגלל שאנשים שונים קולטים מסרים בדרכים שונות (וידאו, טקסט, אודיו, גרפיקה וכו').

2.  חזית ההתנהלות – חזית אחרת שבה תקפתי את הנושא היא חזית ה"מה מאפשר לי בדר"כ   לעשות דברים שקשים לי". נסו לחשוב על מקרים בעבר שלא היו לכם רעיונות לכתיבה ואיך התגברתם עליהם. אצלי למשל המילים "את חייבת" יכולות לגרום לי להזיז הרים בניגוד לביטוי "אני צריכה" שנוטה להתקפל אל מול ה- "אבל אי אפשר". ולכן, החלטתי עם עצמי, שאני חייבת לכתוב היום פוסט חדש והנה, הפלא ופלא – היום עוד לא נגמר והפוסט כבר כתוב.

 * תרגיל רשות למתקדמים – עכשיו תחשבו מה גורם ללקוחות שלכם לעשות דברים שקשה להם ואיך אתם יכולים להשתלב שם ולגרום להם לצאת לפעולה.

3.  עוד חזית מצויינת, אחרונה להיום, לתקוף את נושא ה"על מה לכתוב היום" היא חזית הטריגרים. מודלים התנהגותיים שונים מחלקים את האנושות לכמה סוגים טיפוסים (מתנצלת, באנגלית זה נשמע יותר טוב), כשכל אחד מהסוגים מונע על ידי טריגרים אחרים. אז מה מביא לכם רעיונות – נושא  או אידאולוגיה שבוערים בתוככם וחייבים לצאת החוצה? אתם מאלו שקוראים משהו ומיד יש לכם מה להגיד בעדו או נגדו? אתם רואים תהליך ומיד קל לכם לפרק אותו לשלבים קלים ליישום? אתם רואים דברים שקורים בשטח ומיד קולטים איך זה נראה ב"תמונה הגדולה"? ואולי אתם מאלו שרואים איזה קליפ מדליק ושואבים ממנו השראה? תחשבו על זה. גם אם אין לכם כרגע תשובה בפעם הבאה שתרצו לכתב על משהו שאלו את אצמכם מאיפה הרעיון הזה הגיע.

ולסיום, רציתי לבקש מכם משהו. כשאנשים התחילו להצטרף לבלוג שלי גיליתי עד כמה הידיעה מישהו רוצה לקבל ממני ערך מוסף מניעה אותי להמשיך ולכתוב (וגם עושה לי טוב בלב). אשמח מאוד אם תכתבו לי כאן מה דעתכם על הפוסט ואיך הוא עזר לכם ואם יש לכם מכרים שיכולים להרויח מלקרוא את הפוסט הזה אודה לכם מאוד אם תשתפו גם אותם.

תודה רבה רבה שהייתם כאן איתי ומקווה לראות אתכם כאן שוב בהמשך.

ליצירת קשר איתי:
טלפון נייד: 054-2132584
במייל: dorbanot@gmail.com

תמיד תוכלו להצטרף אלי גם בפייסבוק. לחצו כאן
https://www.facebook.com/milimkedorbanot