054-2132584 dorbnot@gmail.com
בחרו עמוד

פחדים, תשוקות, כאבים, חלומות, תקוות, דאגות – אין ספק שבשיווק, הרגש הוא הבוס, והוא הרבה יותר משכנע ומניע לפעולה מהסברים רציונליים. הבעיה רק שלכתוב מילים כמו "מפחד", "אכפתי", "דואג" או "עצוב" –  בדרך כלל לא מספיק כדי להעביר את החוויה הרגשית שעומדת מאחוריהן.

אז איך כן מעבירים חוויה רגשית בכתיבה? קבלו 3 טכניקות מקצועיות שיעזרו לכם:

1. שפת גוף– "המתבגרת שוב גלגלה אלי עיניים…", "כל פעם שהנושא עולה הוא מתחיל לנשוך את השפה העליונה…",  "כשהם ראו אותה נכנסת לחדר הלסת שלהם נשמטה…". הרבה פעמים הגוף שלנו מדבר אותנו הרבה יותר ברור מאשר המילים שאנחנו אומרים. אז במקום להגיד רגשות כמו "זלזול", "לחץ" או "תדהמה", לפעמים יותר טוב להראות מה קורה לנו כשאנחנו חווים אותם.

2. פעלים פיזיים – פעלים שיש בהם תנועה, שאפשר לראות או לדמיין, מעלים את רמת הריגוש והמעורבות של הקוראים, ומאפשרים לנו גם להוסיף פרטים שהופכים את הטקסט ליותר אמין ומשכנע.
לדוגמה – במקום להגיד "אכפתי" עדיף להדגים את האכפתיות עם תיאור כמו: "יושב עם כל לקוח כמה זמן שצריך", ובמקום להגיד "חיפשתם תשובות" –  שזה ביטוי שתכלס', די קשה לדמיין, תאור כמו "חרשתם את האינטרנט, שילמתם למומחים", יתן לתיאור המאמץ יותר נוכחות ומשקל.

3. מילות כוח רגשיות – בכל תחום יש את המילים המיוחדות שנוגעות ללקוחות ישר בבטן ויותר מניעות אותם. בתזונה וכושר – זה יכול להיות "כרס", "ג'ינס" או "קוביות", במכירות זה יכול להיות "כריש", באופנה זה יכול להיות "לוקים" או "אינסטגרמי" ובתיירות זה יכול להיות "מפנק". מי מחליט מהן המילים האלו? הלקוחות שלנו, אז נשאר לנו רק להקשיב להם ולדבר אליהם בשפה שלהם.

זהו להפעם, מקווה מאוד שעזר לכם ומבטיחה פוסט המשך עם עוד כמה שיטות נוספות.
אני ממש אשמח לשמוע מה דעתכם בתגובות, ואם אתם מכירים אנשים שהפוסט יכול לעזור להם – שתפו אותם.

ליצירת קשר איתי:

 

רוצה להתייעץ איתי על טקסט שלך?
b1