054-2132584 dorbnot@gmail.com
בחרו עמוד

ברור לך מה העסק שלך שווה אבל קשה לך לכתוב את זה?

תקציר ההרצאה הבא יהפוך את הכתיבה השיווקית שלך ליותר קלה ויותר אפקטיבית.

אז מה צריך לעשות?

 

1. לשים במרכז את הלקוח ולא את עצמך

בן זוגי שיחיה אומר שבכל שיחה יש שני מצבים: או שאנחנו מדברים או שאנחנו נמצאים ב "waiting to talk"  – הזמן הזה שאנחנו אומרים לעצמנו בראש – "נו שיגמור כבר לדבר כדי שאני אוכל להגיד את מה שרציתי".

מה לעשות? – זה טבע האדם – אנחנו אוהבים להיות במרכז העניינים. וככה גם הלקוחות שלנו.  ולכן בשיווק מי שמקבל את המרכז הוא הלקוח כי אם לא נדבר עליו הוא פשוט לא יקשיב שלא לדבר על ללחוץ על ה-X ולצאת מהדף שלנו.

לכן הטקסט השיווקי תמיד יתחיל בלקוח ולא בנו. למשל, אם את סטייליסטית אז במקום להגיד "שמי סיגל ותמיד אהבתי להתלבש יפה" תתחילי ממשהו כמו "הארון שלך מלא בגדים אבל אין לך מה ללבוש?" (שאלה שאפילו קייט מידלטון תענה עליה ב"כן. איך ידעת?").   

ומתי נגיע לדבר על עצמנו? – יש שתי אפשרויות או אח"כ או הרבה אח"כ אבל גם כשזה יקרה לא לשכוח תמיד להציג את הדברים מנקודת המבט שמעניינת את הלקוח.

 

2. כותרת חזקה מאוד

הסיבה היחידה שמישהו חוץ מאמא שלך יקרא את ה שכתבת היא אם הכותרת תעניין אותו. למצוא כותרת מעניינת זה לא תמיד פיקניק אבל שווה להשקיע בזה אפילו 50% מזמן הכתיבה. (כן. זה עד כדי כך חשוב!). יש כמה נוסחאות שתמיד עובדות:

1.      כותרת איך ל(התועלת המרכזית שהלקוח מחפש)

והשדרוגים:

 – איך ל…(התועלת המרכזית שהלקוח מחפש) בלי… (לשלם את המחיר)  

 איך ל…(התועלת המרכזית שהלקוח מחפש) וגם... (עוד תועלת מרכזית)  

2. כותרת רשימה – "7 דברים שאסור לעשות", "3 צעדים ל…", "האם עשית את 3 הטעויות הבאות?", "5 סוגי מיגרנות – איזה מהן יש לך?" וכו'

3. ציטוט של משפט שהלקוח היה אומר "הילד שלך שוב השתטח על רצפת הקניון ורצית לקבור את עצמך באדמה?"

4. משפט שקורא תיגר על מה שהקורא יודע "ואם היו אומרים לך שהמתבגר שלך כן יכול לקחת אחריות?"

 

3. לדמיין את הלקוח האידאלי ולכתוב רק אליו

המטרה שלנו בכתיבה השיווקית היא שהקורא יקרא את הטקסט ויגיד מיד "וואו – הטקסט הזה הוא ממש עלי" וגם  "זו בדיוק הבעיה שלי" או "איך הייתי רוצה שזה יקרה גם  לי". למה? קודם כל כי אם הטקסט עליו אז כנראה שהוא ירצה לקרוא אותו (כבר דיברנו על זה בסעיף 1…)  וגם בגלל שאם ניתן לקורא הרגשה שכאן מבינים אותו  אז יש יותר סיכוי שהוא יאמין לנו כשנגיד לו אח"כ שאנחנו יכולים לעזור לו.

אז מי זה האדם הזה שעליו אנחנו כותבים?  –  קוראים לו "הלקוח האידיאלי" והוא בעצם לקוח אמיתי שהיה לך (או אולי שילוב של 2 עד 3 לקוחות אמיתיים) שהיית רוצה שיגיעו אליך עוד ועוד כמוהם. לפני שמתחילים לכתוב אנחנו מדמיינים אותו –  את הבעיות שלו, הפחדים, התסכולים, הרצונות והחלומות וגם לא שוכחים לקחת בחשבון מה בכלל הוא יודע על הפתרון שלנו.

ואם יש כמה סוגים של לקוחות (למשל סדנא שמיועדת גם לפרטיים וגם לארגונים)? המבחן הוא האם יש להם צרכים שונים?אם ענית "כן" אז כבר הבנת מה זה אומר נכון?

זהו, עד כאן החלק הראשון של ההרצאה. מקווה שקיבלתם תועלת. למעבר לחלק השני לחצו כאן.

ליצירת קשר איתי:
טלפון נייד: 054-2132584
במייל: dorbanot@gmail.com

תמיד תוכלו להצטרף אלי גם בפייסבוק. לחצו כאן
https://www.facebook.com/milimkedorbanot