054-2132584 dorbnot@gmail.com
בחרו עמוד

תגידו, הייתם רוצים שבמקום לספר ללקוחות כמה אתם טובים תוכלו פשוט להראות להם את זה? היום נדבר על איך לעשות את זה בעזרת מאמר How To שגם עוזר ללקוחות שלכם לפתור בעיה שמפריעה להם וגם על הדרך מראה להם מה אתם שווים. 

 בחרתי להדגים את הנקודות החשובות בעיני בעזרת הטקסט של סרטון ההדרכה המעולה של ארז בן שוהם "איזה מחשב לקנות?" (ברור שיהיה קישור – חכו רגע). לפני שנתחיל רציתי לומר שזה סרטון חובה לכל מי שמתלבט איזה מחשב לקנות ואני בטוחה שאפילו אני (וגם אמא שלי) היינו מצליחות לקנות בעזרתו מחשב למרות שאצלנו במשפחה להבין במחשבים זה התפקיד של הגברים (הנשים יולדות – זה לא מספיק?). 

טוב אז זה הסרטון המדובר אבל קודם כמה דגשים למה כדאי לשים לב מהזוית של התוכן (מבטיחה לשים לכם עוד קישור לסרטון לקראת הסוף).  אז איך כותבים פוסט מעולה מסוג How To?:

1. בחרו כותרת פשוטה וברורה שמסבירה מה הקורא יוכל לעשות לאחר שקרא את הפוסט. לדוגמא: "איך לקנות מחשב לעסק?" למתקדמים: כותרת שמסבירה מה הקורא יוכל לעשות למרות הקשיים שעומדים בפניו. לדוגמא: "איך לקנות מחשב לעסק בלי להבין כלום במחשבים?"

2. פתחו בהצגה קצרה של הבעיה. כדאי לתחום את הבעיה בצורה חד משמעית כך שיהיה ברור לאיזה קהל אתם פונים ואיזה בעיה ספציפית באתם לפתור לו היום.   

3. פרקו את הפתרון לשלבים ברי ביצוע וכיתבו אותם. חשוב שכל שלב יניע את הקורא לפעולה כלשהי. שימו לב איך ארז לוקח שאלה שהתשובה שלה היא בדרך כלל "תלוי…" ומצליח לבנות נתיב חד משמעי וקצר שמביא אתכם בביטחה לתשובה האחת שנכונה ומתאימה לכם.

4. הוסיפו הסברים לסיבות בגללן חשוב לעשות את השלבים השונים כדי לאפשר לקורא להבין טוב יותר את התהליך.

5. דמיינו שאתם שם, עם הקוראים שלכם. כשהגעתי לקטע בו ארז אמר: " עשינו עד כה 90% מהעבודה" נזכרתי במיילדת שאמרה לי, רגע אחרי שדניאל נולד, "זהו, את לא צריכה לעשות יותר שום דבר". כשאנחנו כותבים תוכן ללקוחות שלנו אנחנו מתחילים לקחת תפקיד בחיים שלהם. כשארז אמר את המשפט הזה הרגשתי שהוא לא רק מסביר לי מה לעשות אלא שהוא מלווה אותי, מחזיק לי את היד ומבין כמה זה מפחיד בשבילי להיות שם ביער החשוך של המעבדים והזכרונות. זה היה הרגע שבו הפסקתי להסתכל על המאמר הזה כעל עוד מאמר אינפורמטיבי (וביננו, מידע לא ממש חסר היום ברשת נכון?) והתחלתי לראות את ארז – עם ההבנה המדוייקת שיש לו ללקוחות שלו ועם היכולת המעולה שלו לתת להם בדיוק את העזרה שהם צריכים.   

ומה עוד כדאי לעשות?  

·        לתת ללקוחות "עוד משהו" על ידי הוספת המלצות לעוד פעולות שאינן הכרחיות לתהליך אבל יכולות לתרום לו.  (בקשה אישית שלי – אל תגידו "טיפים" –  התקשרו מהאקדמיה ללשון וביקשו לתת למילה הזו קצת מנוחה).   

·        הוסיפו נימוקים שהם פרי נסיונכם האישי אבל בסוף הסיפור האישי שלכם תמיד חזרו אל הלקוח וחדדו לו שוב מה התועלת שהוא יקבל מיישום העצה שנתתם לו.

  זהו, אם הגעתם איתי עד לכאן אז קודם כל הנה הקישור הנוסף לסרטון.  מקווה מאוד שעזרתי לכם ואם כן –  תעשו לי הרבה טוב אם תספרו לי על זה בתגובות ואם תשתפו את הפוסט עם חברים שלכם שיכולים להפיק ממנו תועלת.

 תודה, מיכל

ליצירת קשר איתי:
טלפון נייד: 054-2132584
במייל: dorbanot@gmail.com

תמיד תוכלו להצטרף אלי גם בפייסבוק. לחצו כאן
https://www.facebook.com/milimkedorbanot