הי, תודה שחזרתם ולמי שהצטרף רק עכשיו – אנחנו בחלק השני של תקציר ההרצאה "7 דברים שצריך לעשות כדי שהכתיבה השיווקית שלך תעבוד בשבילך".

למעבר לחלק הראשון לחצו כאן.

אז יאללה ממשיכים – הנה עוד 4 דברים שחייבים לעשות כדי שהכתיבה השיווקית שלך תעבוד בשבילך:

4. לכתוב בגובה העיניים ולהמעיט במילים מקצועיות

שמעת פעם על מישהו שהתקשר למאמן אישי וביקש "העצמה", "שיקוף" או "לצאת מהקופסא"? אז זהו שלא… נכון? אבל אולי הוא כן אמר לו שהוא צריך משהו שיתן לו כח להמשיך או שהוא רוצה מישהו שימקד אותו ויעשה לו סדר בבלאגן או שאולי כל מה שהוא ניסה לעשות לא עבד והוא מחפש מישהו שיעזור לו לעשות דברים אחרת.

הרבה פעמים מילים מקצועיות רק גורמות לקורא להתרחק מאיתנו וגם עלולות לשדר מסר שאנחנו מאוד זקוקים להן כדי להוכיח את המקצועיות שלנו.

אז מהו גובה העיניים הנכון? תלוי בלקוחות שלך-  לכל קהל גובה העיניים שלו ולכל תחום השפה שלו. יש מילים מקצועיות כמו "מיתוג" "השקה" או "אכילה רגשית" שנכנסו כבר לשפה של קהלים מסויימים ולשפה של קהלים אחרים עדיין לא. וכן, זה לגמרי התפקיד שלנו לדעת איך הקהל ש-ל-נ-ו מדבר.  

 

5. לתאר את התועלת ולא את המוצר

טוב את המשפט הזה אולי כבר שמעת (פעם, פעמיים או אלף) אבל כדי שנהיה סגורים עד הסוף אז במקרה שלנו "תועלת" זה משהו שהלקוח יודע להגיד שהוא צריך. בסדר?

אז במקום להגיד "אני אוציא מכתב לתובע…" אפשר להגיד "אפעל לקיצור תקופת השלילה שלך"   – -כי אנחנו לא רוצים לתאר את מה שאנחנו עושים אלא את התוצאה שנשיג ללקוח.

ובמקום לומר "מכשיר בגודל 7*5 ס"מ" למה לא להגיד "מכשיר שנכנס לכיס ולכן לעולם לא תאבדי אותו".

6. להניע לפעולה

טקסט שיווקי חייב להניע לפעולה כי אנחנו תמיד רוצים לגרום לקורא לעשות משהו. אז לפני שניגשים לכתיבה מגדירים לעצמנו מה מטרת הטקסט ומה היינו רוצים לגרום לקורא לעשות היום בעקבות הטקסט הזה (להתקשר? להזמין? להצטרף לרשימת התפוצה? לנסות לעשות משהו בעצמו? לגלות שאפשר משהו ?).  

ובסיום מוסיפים הנעה לפעולה ברורה ופשוטה כמו "לקבלת המודל ששינה את חיי לחצ/י כאן".

רוצה שהקורא יעשה כמה דברים כי למה שלא יכנס גם באתר ואולי גם יעשה לנו איזה "לייק" בפייסבוק?. אין בעיה. בפעם אחרת.

בואו לא נשכח שהקורא שלנו לא עובד בשבילנו ואם כבר נשלח אותו לפיסבוק למשל מי יודע אם הוא אח"כ יזכור להתקשר אלינו נכון?

 

7. להגיד רק דבר אחד כל פעם

מאמר טוב בא להגיד רק דבר אחד עיקרי. אני חוזרת  – רק דבר אחד.

אבל הרבה פעמים כשאנחנו כותבים מאמר מאוד קשה לנו להתאפק ולא לתת עוד מידע –  בין אם זה משהו על עצמנו ובין אם זה משהו מקצועי. וה"עוד" הזה רק מבלבל ומפזר את המסר המרכזי שרצינו להעביר הפעם. 

למשל –  אם את מעצבת פנים שרוצה לדבר היום על פתרונות אחסון בדירת 3 חדרים אל תספרי היום על הוילונות הצבעוניים שהחלפת לאותו לקוח (כן אלו שהאירו את כל החדר, הכניסו לו צבע והפיחו בו חיים חדשים!) . תשמרי את זה לפעם אחרת כשתכתבי מאמר על וילונות או על צבעים (הרי תמיד חסרים לנו נושאים למאמרים נכון?).

 בקיצור לא מערבבים שמחה בשמחה.

אבל איך עושים את זה?

מגדרים לעצמנו את מטרת המאמר במשפט אחד שאין בו "גם" ואין בו "גם וגם", כותבים את המאמר ואח"כ קוראים אותו ואז – כל מילה שלא משרתת את מטרת המאמר – מוחקים מיד בלי היסוס ובלי רחמים.

זהו היום דיברנו על 7 הדברים הכי חשובים שצריך לעשות בכתיבה שיווקית – רוצו לכתוב  – אני בטוחה שיהיה לכם עכשיו יותר קל. 

ואם הפוסט הזה הוריד לכם אסימונים, חידד לכם משהו ובכלל עזר לכם זה יעשה לי ממש טוב אם תכתבו לי על זה כאן למטה בתגובות.

תודה!